Tina Staal

Tina

Mit navn er Tina Højlund Lange Staal.

Jeg er født i 1976, bor i Viborg – Sydbyen sammen med min mand René Staal og vores 3 børn.

Vi bor i hus med en dejlig stor børnevenlig have på en lukket villavej.

Jeg har været dagplejer siden januar 2005.

Jeg elsker at være med til at styrke barnets fantasi, sproglige og motoriske færdigheder, styrke barnet i sin udvikling og evne til at være selvstændig og selvhjulpen. Alt sammen gennem leg og omsorg.

I min fritid bruger jeg tiden på familie, venner, løbeklubben og i weekender elsker vi at komme op i vores sommerhus i Nordjylland og nyde årstidernes forskelligheder.

Plads til leg udenfor

Jeg bor på en stille villavej i Viborg syd med en stor lukket have.

Det hjemlige miljø i dagplejen giver mulighed for fokus på nærvær og den individuel relation.

Dette giver barnet en tryg og overskuelig hverdag.

Jeg tilbyder et miljø hvor trivsel, læring og udvikling er i centrum og hvor vi bruger husets køkken, stue og gang til vores lege og tumlerum så det bliver så hjemmeligt som muligt.

Vi har en kanin i haven som vi snakker med og giver mad.

Når vi har sagt farvel til far/mor om morgenen leger og hygger vi inde indtil alle er kommet.

Er der behov for en lille formiddags lur klarer vi det inden vi får lidt formiddags mad, derefter går vi som regel ud.

Enten leger vi i haven i sandkassen, gynger, går en lille tur i området, tager på legepladsen, en tur i skoven, cykler en tur på vores ladcykel eller hvad vejret nu tillader.

Når vi er inde, synger vi, læser i bøger, hopper og danser og leger.

Kl. ca 11.30 spiser vi middagsmad

Kl. ca 12.30 så er det sovetid

Når alle er vågen, får vi lidt eftermiddagsmad i form af frugt, pasta, brød

Så nærmer tiden sig hvor mor/far kommer.

Husk endelig at give besked hvis barnet bliver hentet af andre end jer selv, da jeg ikke må udlevere jeres barn til andre med mindre det er aftalt på forhånd.

For at I som forældre og jeg som dagplejer får et godt samarbejde, vil det betyde, at vi er gode til at kommunikere, snakke om de små ting der kan fylde i vores hverdag, både de gode ting, men også hvis der er noget vi undres over

• Det er vigtigt at I altid opgiver telefon nr. hvor jeg kan få fat I jer
  • At I overholder min åbningstider
  • At I holder jeres barn hjemme hvis det er syg (for at mindske smitte og af hensyn til jeres barn som måske ikke har overskud til at dele en voksen med de andre børn)
  • At I ringer til mig dagen før jeres barn starter igen efter sygdom
  • Giver mig vigtige informationer om jeres barn evt. ikke har spist morgenmad, sovet dårligt, er kommet sent i seng m.m. Alt sammen for at jeg som dagplejer har den bedste mulighed for at forstå jeres barn og deres små signaler.

Børn sover forskelligt og har ikke ens behov, som regel sover alle fra ca. kl. 12.30 og indtil de vågner eller bliver hentet, som regel ikke mindre end halvanden time.

De helt små børn sover også gerne en formiddagslur.

Så længe barnet kan sove i barnevogn, er det at fortrække, når børnehavetiden så nærmer sig, sover de store børn inde.

Jeres barn får et rum og en kasse til ekstra tøj, bleer, sutter m.m. så I ikke skal have det med frem og tilbage hver dag.

Jeg vil meget gerne, at der er skrevet navn i jeres barns fodtøj/udetøj, så er der ingen tvivl om hvad der høre til hvem, når vi evt. er i legestue med flere end bare vores “lille” gruppe.

At I husker at medbringe bleer, affaldsposer, vådservietter, sutter, sovedyr m.m. til jeres barn.

Jeg har mulighed for, at jeres barns barnevogn kan stå hos mig fra mandag- fredag (Den vil stå under tag, så den står i læ for regn/slud).

Det er vigtigt I medbringer sengetøj, fluenet, regnslag, godkendt sele.

Er jeres barn sygt må jeg ikke modtage barnet. Vedr. børnesygdomme kan I læse på Viborgs hjemmeside om regler, som vi skal overholde.

Det er vigtigt at jeg altid har et tlf. nr. på jer, hvis jeres barn skulle blive sygt.

Er der en dag, hvor jeg bliver syg, stiller jeg jeres barns ting ud i barnevognen, så kan I altid hente det der.

I vil blive ringet op af morgentelefonen med en gæstedagpleje, hvis jeg bliver syg.

Vi er tilknyttet legestuen Søndermarksvej, som vi benytter sammen med andre dagplejere og deres børn, det gør, at jeres barn bliver klædt på til at være sammen med en lidt større børnegruppe inden evt. børnehavestart.

Min mand og jeg er ikke ryger og vores hus er røgfrit

Mandag: Kl. 06.30-16.15

Tirsdag:   Kl. 06.30-16.15