Tina Dürr Rasmussen

Profilfoto Tina Dürr Rasmussen

Jeg hedder Tina Dürr Rasmussen og er gift med Jesper. Sammen har vi tre piger, hvor de to ældste er fløjet fra reden.

Min fritid bliver brugt på familie/ venner, sommerhus, løb, spinning, ture på racer, yoga og svømning. Desuden er jeg spinningsinstruktør og sidder i udvalg i den lokale idrætsforening.

Som person vil jeg beskrive mig selv som et glad, positivt, smilende, loyalt og aktivt menneske, der er nem at omgås.

Jeg har været dagplejer i Frederiks siden 2007. Valgte at tage et afbræk fra dagplejen i 2022, hvor jeg startede på studie og fik arbejde i en vuggestue.

Fandt dog ud af, at min rette hylde er i dagplejen og er glad for at være tilbage.

Jeg er oprindeligt uddannet køkkenleder og i 2018 blev jeg uddannet pædagogisk assistent.

I mit virke som dagplejer har jeg deltaget i diverse kurser såsom samarbejde og kommunikation, sprogstimulering, Marte Meo m.m.

Som nævnt ovenfor har jeg været dagplejer i en del år og nyder mit arbejde med denne aldersgruppe. Jeg er vant til at arbejde selvstændigt (samt med kollegaer) og skabe gode læringsmiljøer, hvor læreplanerne – heri udendørs aktivitet, kommunikation/sprog, kreativitet, at styrke selvhjulpenhed, soverutiner, inklusion, omsorg og empati er en naturlig del af hverdagen.

Mine primære fokuspunkter i arbejdet med børnene er nærvær og anerkendelse. Dette er vigtigt for at skabe en god relation og tilknytning som giver grobund for udvikling.

Personligt har det stor betydning for mig, at give det enkelte barn de bedste kompetencer med i rygsækken på deres videre færd i livet.

Dagplejehjem Tina Dürr Rasmussen

Vi bor i eget hus, i rolige omgivelser, tæt på Frederiks centrum. Huset er beliggende ud af grusvej, liggende op ad banestien og med udsyn til marker fra havesiden. Her har vi stor glæde af udsyn til bondemandens køer og hvor årets gang i have og på marken følges.

Børnene må boltre sig i det meste af vores lukkede have, som vi dagligt benytter alt efter vejrforhold.

Der er indgang i vores rummelige gang som støder op til køkken-alrum, hvor vi nyder vores måltider og laver kreative aktiviteter mm.  Derudover er der et legeværelse og mellemgang som benyttes til leg og aktiviteter samt et toilet.

Jeg har ingen husdyr.

Mit hjem er røgfrit.

Legeområde udendørs

Dagligdagen:

I min dagpleje går jeg meget op i, at give børnene en struktureret hverdag, da rutiner og genkendelighed i barnets hverdag skaber ro.

Dagen starter stille og roligt ud med morgenmad til de børn der har behov for dette tilbud.

Løbende vil resten af børneflokken blive hilst velkommen. Vores morgner vil indeholde leg på værelset, kram og nærvær, små samtaler, dialogisk læsning, børnemassage, motorik og sanglege mm. Her vil også være mulighed for en morgen lur, for de børn der har behov for dette.

Kl. 9.00 er der formiddagsmad.

Vi synger samt læser hver dag, som oftest efter formiddagsmaden, hvor jeg gør brug af sangkufferter, fagte sange, Hit med musikken, Tulle og skralde og instrumenter mm.

Efterfølgende vil tiden blive brugt på leg i haven, gå/cykeltur, være kreative, alt efter hvordan børnegruppen og vejret arter sig. Jeg stiler efter at komme ud i den friske luft hver dag.

Nogle dage vil vi tage cyklen på skovtur, hvor vi vil udforske vores sanser samt nyde medbragt mad og drikke.

Kl. 11/11.15 spiser vi frokost.

Kl. 12/12.30 puttes alle børn til en velfortjent lur ude eller inde.

Kl. 14.30 serveres der eftermiddags mad

Her vil efterfølgende være leg på værelset/ i haven indtil gensyn med forældre.

I dagplejen arbejder vi ud fra områdets pædagogiske læreplan, som også har en rød tråd i min planlægning af hverdag med børnene.

Aktiviteter udenfor hjemmet:

I Frederiks har vi heldagslegestue 2 gange om måneden. For vores vedkommende er det onsdag i lige uger. Her skal jeres barn afleveres og hentes i Legestuen beliggende på Skolen 10, Frederiks.

Derudover indeholder vores årshjul også en masse andre aktiviteter såsom salmesang, gymnastiksal, Bedsteforældredag, Dagplejens dag, sheltertur, bondegårdsbesøg, motionsdag, juletræsfest.

Når børnene nærmer sig børnehavealderen er vi også på visit i Børnehaven Sol O Mio, så barnet får en nemmere overgang til børnehavelivet.

Jeg vægter et tæt og respektfuldt forældresamarbejde højt, da et godt forældresamarbejde er vigtigt for det enkelte barns trivsel, udvikling, læring og dannelse. Derfor har jeg en forventning om en åben og ærlig dialog omkring jeres barn, så vi i fællesskab kan hjælpe barnets bedst på vej.

Af hensyn til praktiske forhold og planlægning af dagen vil jeg gerne have info omkring barnets møde/ afhentningstider. Også hvis der sker ændringer.

Ved opstartssamtale vil I få udleveret en liste, så I kan se, hvad jeres barn skal medbringe i dagplejen. Her vil jeg også introducere jer for, hvor jeg har garderobe mm til dagplejebørnene.

Barnevogn kan blive stående i carport i hverdagene, men skal med hjem i weekender, fri- og helligdage.

Ved sygdom vil jeres barns ting blive stillet i carporten, så I kan afhente her.

Mine åbningstider er:

Mandag: Kl. 6.15 - 16.15