Taina Jensen

Taina

Jeg hedder Taina og bor sammen med Benni. Vi har 2 voksne børn, hvoraf den ene stadig bor hjemme.

Mit hjem er 100% røgfrit

Jeg er uddannet pædagog og har arbejdet i vuggestue, børnehave. Skovbørnehave og med voksne fysisk og psykiske handicappede indtil jeg i 2004  blev ansat som dagplejer.

Jeg arbejder efter dagplejens styrkede læreplan, som i kan læse mere om på dagplejens hjemmeside.

Derudover deltager jeg i de kurser, der bliver tilbudt.

I 2013 modtog jeg Friluftsrådet grønne spire flag, da jeg i mit arbejde lægger meget vægt på, at vi kommer ud at opleve naturen og dens dyreliv samt årstidernes skiften.

Udover tryghed, omsorg og genkendelighed lægger jeg som dagplejer vægt på, at børnene har nogle gode rammer til at udvikle sig motorisk og sprogligt i, da det er nogle vigtige basale byggesten for barnets videre udvikling. Motorik og udvikling hænger uløseligt sammen.

Derfor er vi også meget ude i naturen, hvor der er rige muligheder for at blive motorisk udfordret. For mig er det vigtigt, at vi kommer ud så godt som hver dag. Dog kan der være dage, hvor vejret er så dårligt, at vi bliver indenfor og nøjes med at kigge ud på det.

Hver dag kigger jeg på, hvordan børnene fungerer og tilrettelægger dagen efter det.

Kl. 7.15-9.00 Børnene møder ind efter aftale

Omkring kl. 8.30/9.00 er der formiddagsmad. Hvorefter vi går i gang med dagens aktiviteter

Ca. kl. 11.30 spiser vi frokost.

Mellem kl. 12.30 og 13.00 puttes børnene

Når alle er stået op af eftermiddagssøvnen, får vi eftermiddagsmad. Dog senest kl. 15.30.

Hvis dagplejeren ikke har en plads ved søgning, kontakt da venligst pladsanvisningen på telefon 87 87 10 88 eller lederen af dagplejen Sydvest, Sanne Dybdahl på telefon 23 62 47 83.

Min dagpleje er beliggende på en rolig villavej i Viborg sydby. Mit hjem er 100% røgfrit.

Bagdøren benyttes som indgang, hvor børnenes garderobe også er placeret. Derfra er der indgang til køkkenet, hvor vi spiser, videre derfra kommer man til en gang som vi sammen med et værelse har til rådighed når vi er inde.

Jeg har en allergivenlig Cairn terrier, der ikke går sammen med børnene.

DagligdagenTainas hus

Om morgenen leger vi, læser eller hygger på anden vis indtil vi får formiddagsmad. Derefter vil en typisk dag foregå udenfor enten i min have, i skoven eller på legepladsen der ikke ligger langt fra mit hus. Derudover ligger der en grusgrav ikke langt herfra, hvor vi også er glade for at komme.

På vores skovture bevæger vi os væk fra stierne og ind i selve skoven, hvor børnene hurtigt lærer at indtage skoven til forskellige lege.

Nogle gange besøger vi grusgraven, hvor vi kravler op og ned af skrænterne. Det synes børnene er rigtig sjovt.

Vi holder også af at besøge rideskolen, hvor vi har mulighed for at kunne spise vores medbragte mad.

I sommerhalvåret spiser vi ude enten i min have, på et tæppe i skovbunden eller et helt tredje sted. Vi holder fastelavn og fejrer jul. Derudover deltager vi i dagplejens årlige dagplejedag, dagplejens motionsdag som falder samme dag som skolernes. Derudover har vi en årligt tilbagevendende frugt og grøntsagsdag.

Sammen med 2 andre grønne dagplejere er vi 1 gang årligt i heldagslegestue på naturskolen i Undallslund, hvor de har høns og geder.

Dagplejepædagog

Tina Balslev Andersen tlf. 30 30 28 03

Forældresamarbejde

Jeg forventer et ærligt, åbent og tillidsfuldt samarbejde om jeres barn og min dagpleje, så vi sammen kan støtte det bedst muligt i dets udvikling.

Spørg mig endelig hvis der er noget i går og undrer jer over. Hellere et spørgsmål for meget end et for lidt.

Sovetid

Formiddags søvnen vil typisk ligge indtil kl. 9.00. Enkelte børn kan have brug for en lille lur midt formiddag, hvilket vil være muligt selv om vi er ude af huset. Middagsluren vil typisk ligge fra ca. 12.30-13.00 og frem. Vi taler om dit barns behov, men som udgangspunkt er min holdning at barnet sover så længe det kan.

I skal have en barnevogn med godkendt sele med. Barnevognen kan stå hos mig fra mandag til fredag. Til weekenden skal i tage den med hjem. Skift af sengetøj og rengøring af vognen står i selv for.

Hos mig får i en kasse, hvor der plads til dit barns bleer og skiftetøj. Hvad kassen ellers skal indeholde og hvilket overtøj i skal have med, taler vi om når i kommer på forbesøg hos mig.

Skulle jeg en dag være syg, ligger jeg dit barns tøj i barnevognen som jeg stiller i carporten.

Heldagslegestue:

Når vi skal i heldagslegestue, møder jeg ind i legestuen, hvilket betyder i så skal aflevere og hente jeres barn i legestuen. I skal selv sørge for at få barnevogn, skiftetøj og overtøj med til legestuen. Jeg sørger for mad. I heldagslegestuen vil det være de samme 4 voksne og børn fra gang til gang.

Aktiviteterne spænder vidt. Vi udfolder os bl.a. kreativt, går i motorikrum, synger og leger. Derudover bruger vi også legestuens legeplads.

3 gange om året, når børnene sover til middag, sidder vi voksne sammen med vores tilsynsførende og udfylder trivselsskema over jeres barn. (TOPI = Tidlig Opsporing og Indsats) Dette for at vi i tide, kan gøre en ekstra understøttende indsats for jeres barn, hvis det af den ene eller anden grund ikke trives, eller har andre udfordringer.

Åbningstider

Mandag:6.45-16.30