Susanne Madsen

Susanne

Hej jeg hedder Susanne. Jeg er fra 1963. Jeg er gift med Leo, og sammen har vi to voksne piger, Henriette fra 1984, Dianna fra 1988 og fire børnebørn.

Jeg har været ansat som dagplejer siden 1987. Jeg er utrolig glad for at arbejde med børn. Jeg vægter i høj grad at se på det enkelte barns behov. At styrke barnet hvor barnet er både med sprog, sociale kompetencer, motorisk udvikling og i trivsel. At give det enkelte barn omsorg , nærvær og anderkendelse er meget vigtigt for mig. Et sted med forudsigelighed, så børnene ved, hvad der skal ske, i løbet af dagen.

Susannes hus

Vi bor i et tre plans hus, hvor min dagpleje er i stueetagen. Vi har et stort lyst legeværelse, med dør ud til vores lukkede have med hegn omkring.

Vi leger/ er også i køkken-alrum og gang. Vores hus er dyrefrit.

Jeg er ikke ryger.

Vores dag starter med hygge og snak ved morgenbordet.  Når alle er kommet, går vi i gang med leg, sang, massage osv. Jeg ser på børnenes behov og planlægger dagen derefter. Jeg går foran, og viser, fortæller, sætte ord på hvad vi kan lave. Jeg tilstræber at komme ud i vores skønne have hver dag. Udeliv er dejligt.

Vi deltager i de traditioner, som dagplejen tilbyder. Som eksempel – dagplejens dag, salmesang, bondegård s besøg, bedsteforældre dag, juletræsfest og julegudstjeneste.  Vi går i heldagslegestue i lige uger. Det giver børnene læring i leg, samspil, hygge med andre børn og voksne. Vi benytter også hallen og skolens gymnastiksal.

ForældresamarbejdeJeg lægger stor vægt på et tæt og godt samarbejde med forældre. Gensidig respekt og åbenhed.
SovetidSøvn avler søvn. Jeg tilstræber, at alle børn kan sove på de tidspunkter, de har behov for i løbet af dagen. Snakker med forældrene om deres barns behov.

Vi har plastikkasser til skiftetøj her i min dagpleje. Og deri ligger en seddel med, hvad børnene skal medbringe i dagplejen, - skiftetøj osv.

Kassen stiller jeg ud på vores trappe, hvis jeg bliver syg.

Mandag: Kl. 6.15 - 16.15

Tirsdag:  Kl. 6.15 -16.15