Susanne Gerster

Susanne smiler

DGI Dagplejer
Idræt, leg og bevægelse.

Jeg hedder Susanne Gerster (årgang 1966). Jeg bor i et træhus på Kolbækvænget i nærheden af Viborg rideskole og skoven (Viborg plantage) og kolonihaven Solvang.

Jeg har været dagplejer siden den 1. november 2007, men har fra 2015 til 2018 været ude og prøve noget andet.

For mig er det vigtigt at give børnene en tryg og rolig hverdag, hvor de kan udvikle deres sproglige, motoriske og sociale kompetencer.

Jeg er som person glad, imødekommende og meget engageret i mit arbejde. Jeg synes det er meget livsbekræftende at arbejde med små børn og se deres udvikling.

Vigtige områder i forhold til børnenes udvikling er sproget, udelivet, motorikken og de sociale kompetencer som de kan opleve gennem en tryg og rolig hverdag.

Hos mig får børnene en hyggelig dag, hvor vi laver forskellige sjove og spændende aktiviteter. Vi leger, tumler, læser, synger, tegner og maler.

Når vi er ude er vi f.eks. på legepladsen, hvor der er mulighed for fri leg. Jeg har en dejlig lukket legeplads med fliser samt græsareal. Her er bl.a. legehus, sandkasse, vippe i det hele taget er der mange muligheder for børnene til at udforske motorikken.

Jeg synes det er vigtigt, at børnene får udviklet deres sociale kompetencer, hvorfor vi enten tager hen og besøger, eller får besøg af, mine kollegaer og deres dagplejebørn.

Da jeg har en dagplejecykel, benytter jeg muligheden for at pakke en madkurv og cykle ud i naturen for, at vi kan udforske området. F.eks. cykler vi til Hald Ege, ud i skoven, besøger kollegaer der bor længere væk end børnene kan holde til at gå.

Jeg lægger vægt på at have et godt forælder samarbejde, hvor der skal være gensidig respekt, åbenhed og plads til spørgsmål og dialog.

Kendetegn for min dagpleje

Jeg lægger stor vægt på at møde børnene i øjenhøjde og skabe tryghed, nærvær og omsorg i hverdagen. At skabe en tryg og stabil hverdag med sjov og leg både indendørs og udendørs. Det er vigtigt for mig, at I som forældre føler jer trygge, når I afleverer jeres barn.

Om morgen leger, synger og læser vi indtil formiddags- maden.

Jeg vægter højt at komme ud hver dag og få sol, vind, regn og sne i håret. Udelivet/naturen er en god udviklingsplads, da børnenes motoriske udvikling og sanser bliver skabt i naturen gennem masser af dejlig frisk luft og leg.

Min fritid bruger jeg på familien, venner, dans og cykling m.m. Jeg har to voksne børn, som bor i Århus og Viborg.

Hvis du/I synes, at jeg lyder interessant for dig/jer og dit/jeres barn, eller hvis der er opstået spørgsmål, så kan jeg kontaktes i dagtimerne for at få aftalt et uforpligtende besøg.

Afslutningsvis, så er jeg ikke ryger og mit hjem er røgfrit.

Jeg har ikke selv en hund, men der vil indimellem være en hund i mit hus. Hunden vil selvfølgelig ikke være i samme rum som dagpleje børnene.

Indsæt billede af stedet

Mit dagplejeareal, i mit hus, består af min baggang, et stort køkken, et legeværelse og gang samt et stort badeværelse.

I køkkenet spiser vi formiddagsmad, middagsmad og eftermiddagsmad – om sommeren prioriterer jeg, at vi spiser ude, hvis vejret er godt. Derudover bliver køkkenet også brugt til at lave kreativ ting, dans, gymnastik m.m. Ved siden af køkkenet ligger legeværelset og tæt derved er badeværelset.

Børnene møder ind efter aftalt tidspunkt.

Vi leger, synger, er kreative og hygger, eller de får en lille lur inden formiddagsmaden, efter aftale med forældrene.

Vi vil ofte gå udenfor i haven, gå en tur i skoven, hen til kollegaer eller rideskolen. Vi tager afsted med min dagplejecykel ud i det blå eller møder en kollega med stor gåafstand til mig.

Hvis vi ikke kommer ud, laver vi gymnastik, danser for at få brugt kroppen. Vi kigger i bøger, synger, laver puslespil og fri leg.

Vi laver kreative ting til den årstid vi er i f.eks. fastelavn, påsken, lave glaslamper og juledekoration. Der laves også tegninger til mor og far.

Ved 11.30 tiden, eller hvordan det passer, spiser vi middagsmaden bestående af rugbrød, grønt og vand. Efter middagsmaden sover børnene til middag og når de vågner vil der være eftermiddagsmad bestående af brød, frugt og vand.

Traditioner:

• Fastelavnsfest
  • Dagplejedag
  • Motionsdag
  • Julegudstjeneste

Line Slothus Pinnerup tlf. 30 85 89 86

Jeg lægger vægt på at have et godt forældresamarbejde, hvor der skal være gensidig respekt, åbenhed og plads til spørgsmål og dialog.

Jeg vil gerne have en kort fortælling om det enkelte barns nattesøvn og hvordan morgenen er gået.

I som forældre vil høre om dagen og hvordan den er gået. Jeg forventer at aftaler overholdes (møde- og afhentningstider m.v.).

I er altid velkommen til at sende en besked hvis forsinkelse forekommer, ved sygdom / fridag.

Det er vigtigt:

• At vi har gensidig respekt i hverdagen.

• At der er åbenhed, ærlighed og tillid imellem os.

• At jeg har tlf. nr. på jer/dig - så jeg kan komme i kontakt med jer/dig.

Har barnet brug for en formiddags lur, vil det oftest være mellem kl. 8 og 9

Middagslur ca. kl. 12.30 til de er klar igen.

Jeg vil gerne at jeres barn medbringer

• Et sæt komplet skiftetøj.
  • Overtøj/fodtøj i forhold til årstiden.
  • Sut/bamse/sutteklud
  • Bleer, vådservietter og zinksalve hvis behovet er der.
  • Solcreme om sommeren.

Barnevogn med godkendt barnesele, dyne, tæppe, myggenet og regnslag. Den må stå ved mig i hverdagen, men skal med hjem i weekenden.

Hvis jeres barn bliver syg eller holder en fridag så ring eller sms til mig.

I tilfælde jeg bliver syg. Så vil jeg stille barnevognen med tasken i min carport.

Når vi skal i legestue, så aflevere og afhenter du/I barnet i legestuen med barnevognen og tasken.

Jeg er ikke ryger og mit hjem er røgfri.

Mandag: 6.30 – 16.15

Tirsdag: 6.30 – 16.15

Onsdag: 6.30 – 16.15

Torsdag: 6.30 – 16.15

Fredag:  6.30 – 15.30

Susanne Gerster

Kolbækvænget 13

Mobil nr. 60 23 13 04

I er meget velkommen til at sende en sms, så ringer jeg tilbage, hvis jeg ikke kan tage telefonen.