Stine Riisgaard Kristiansen

Mit navn er Stine Riisgaard Kristiansen.

Jeg blev ansat som dagplejer i oktober 2021.

Jeg er uddannet ergoterapeut og har mange års erfaring indenfor det specialpædagogiske felt, hvor jeg har arbejdet på både specialskole og forskellige botilbud for voksne udviklingshæmmede mennesker.

Som person er jeg meget rolig og smilende.

Jeg tager altid udgangspunkt i det enkelte barn og ser dets behov, udviklingstrin og potentialer. Jeg tilpasser aktiviteterne, så alle børn kan være med på hvert deres niveau.

Jeg lægger stor vægt på motorik og særligt sansemotorik, som også er en stor del af min uddannelse. Børnene skal have mulighed for at bruge deres krop på mange forskellige måder, mærke på natur og omgivelser, snurre rundt, trille, hoppe, danse og vende på hovedet.

Vi bor tæt på både skov og by og bruger de udendørs omgivelser aktivt i hverdagen.

Stines hus

Jeg bor i et stort hus sammen med min mand, vores 2 børn (Simone fra 2009 og Markus fra 2013) og vores 2 hunde (som bor i stuen når dagplejen er åben).

Huset er placeret på en mindre stikvej med en større lukket have bag huset.

Indendørs er dagplejen indrettet med et legeværelse og en lang gang med masser af plads til leg. I køkkenet er der plads til at vi kan spise.

Hverdagen er bygget op omkring en genkendelig struktur

Kl. 6.30- børnene ankommer, der leges indtil alle er kommet

Børn som har brug for morgenmad eller en formiddagslur får selvfølgelig det.

Kl. 9-9.15 spiser vi formiddagsmad (brød, frugt/grønt med vand til)

Herefter går vi ud eller laver en anden aktivitet. Det kunne være en tur i skoven, på legepladsen, forbi rideskolen, besøge eller få besøg af andre dagplejere og deres børn. Vi prioriterer at komme ud hver dag - mere eller mindre afhængigt af vejret.

Kl. 11.30 spiser vi frokost (rugbrød og grønt med mælk til)

Herefter er det tid til ren ble og sovetid.

Kl. 15-15.15 tilbydes eftermiddagsmad (frugt/grønt, brød med vand til)

Herefter leges indtil det er tid til at sige på gensyn.

Jeg forventer en åben og tillidsfuld kommunikation mellem forældre og mig som dagplejer.

Det er vigtigt for mig at vide, hvis barnet F.eks. har sovet dårligt, været småtspisende eller har været lidt utilpas. På den måde har jeg mulighed for at tilrettelægge dagen, så barnet får den bedst mulige dag.

Ligeledes kan i forvente at jeg fortæller hvordan barnet har haft det i dagplejen.

Der er altid tid til at stille spørgsmål og undres over noget.

Børnene sover i medbragt barnevogn enten i vores garage eller rundt omkring huset. Der er også mulighed for at sove indendørs på madras for de lidt større børn.

Børnene får lov at sove så længe de har brug for og tilses løbende.

Det er vigtigt at i medbringer:

Overtøj i forhold til årstidens vejr

Evt. tøj til at sove ude i barnevognen

Sut/bamse el.lign. hvis barnet bruger dette ved sovetid

Ekstra skiftetøj

Bleer

Vådservietter

Skulle jeg blive syg vil jeres barns tasker/tøj blive sat i garagen.

Mine åbningstider er:

Mandag: 6.30-16.15