Pernille Nørbæk Næsted

Pernille håret sat op

Mit navn er Pernille Nørbæk Næsted.

Jeg bor sammen med min mand Martin og vores to piger Malou og Olivia. Jeg er uddannet social-special pædagog, jeg har senest arbejdet på et døgn tilbud for unge/ voksne med autisme og ADHD.

Jeg brænder for arbejdet med børn og jeg sætter en ære i at følge og være med til at udvikle deres motoriske, empatiske, sproglige og deres sociale færdigheder. Jeg lægger stor vægt på nærvær, omsorg og at skabe ro og tryghed for både børn og forældre.

Pernilles hvide hus

Hos mig er dagplejen i den ene ende af vores hus. Her har dagplejen sin egen indgang, hvor børnene har hvert deres rum til overtøj og skiftetøj.

Dagplejebørnene har et stort lægeværelse med plads til leg og fordybelse.

Haven er indhegnet, her har vi et legehus, en sandkasse og tilhørende legetøj, vi har også køretøjer til ude brug.

Til måltiderne og når vi er kreative, foregår det i vores køkken.

Vi har en lille allergi venlig hanhund, Buller. Han er en blanding mellem en shih tzu og en bichon frise. Han er ikke sammen med børnene.

Der er morgenmad frem til kl. 7.30

Vores morgener starter roligt med leg på værelset.

Herefter vil vi være kreative, gå en tur, lege i haven eller lege på værelset. Det hele foregår på børnenes præmisser.

Kl. 11.00 er det tid til middagsmad, vi kan godt lide at have god tid, når vi spiser.

Efter middagsluren er der eftermiddagsmad. Resten af dagen vil vi lege inde.

Aktiviteter vi laver i dagplejen:

Vi laver kreative aktiviteter efter årstiden, vi tager på ture i naturen, vi leger i haven, plukker frugt og bær, sår grøntsager og blomster, leger indenfor, synger, danser, motoriske aktiviteter, læser, vi bager, vi besøger børnehaven, afholder dagplejernes dag.

Hos mig vil der være fokus på det gode forældresamarbejde.

Jeg forventer et samarbejde med gensidig respekt, ærlighed og tillid.

At have en god dialog med forældrene om barnet.

Fortæl mig gerne, hvis der er noget, jeg skal være opmærksom på fx allergi, nattesøvn og lign. I skal være trygge ved at aflevere jeres børn i min dagpleje.

Det er muligt at sove formiddagslur, hvis barnet har behov for det.

Ellers sover alle børn middagslur, i egen barnevogn, til de selv vågner (medmindre andet er aftalt).

Når vi nærmer os børnehavestart, kan vi i fællesskab vurdere om middagsluren skal reduceres.

Dagplejetasken skal indeholde:

Bleer, Vådservietter, ble poser, salve/pudder, skiftetøj, udetøj efter årstiden, sut, hagesmæk til måltiderne, tøj at sove i efter vejret.

Jeg forventer, at I selv medbringer, barnevogn med godkendt sele, myggenet og regnslag.

Barnevognen må blive her mandag – fredag, men tages med hjem i weekender og ferier.

I tilfælde af sygdom, vil barnevognen og taske blive sat frem i min garage.

I tilfælde af jeg bliver syg, vil I blive kontakten af morgenvagten angående gæsteplads.

Jeg er ryger, men mit hjem er 100% røgfrit

Mandag:6.15-16.15