Marianne Nielsen

Marianne

Jeg hedder Marianne, og har været ansat som dagplejer siden 2003.

Jeg er gift med Bjarne og vi har en voksen datter.

Jeg er certificeret Natur dagplejer, og i 2013 fik jeg det Grønne Spire flag.

Jeg arbejder ud fra, at det er vigtigt at komme ud og opleve og udforske naturen. Samtidig er det med til at styrke børnenes motorik og god motorik er genvej til megen læring.

Jeg arbejder med naturen og de 4 årstider, og hvad der sker for dyr og planter.

Jeg lægger stor vægt på, at alle børnene, får lov til at opleve og mærke naturen i den grad, deres alder tillader det.

Jeg vægter det motoriske, sproglige og de sociale relationer meget. Og som dagplejer er det vigtigt for mig at skabe en hverdag med tryghed, nærhed, tillid og masser af sjove og spændende oplevelser for børnene.

Mariannes et plans hus

Jeg bor Skovvej nr. 59, kun få skridt fra skoven.

Jeg har to værelser og en gang i forbindelse med køkken, til rådighed til børnene.

Udenfor har jeg en lukket gårdhave med plads til at udfolde sig, og skoven har jeg lige i baghaven, så den bruges flittig.

Vi er begge ikke rygere, så huset er 100% røgfrit.

Jeg modtager desværre ikke børn med katte i hjemmet, pga. allergi i familien.

Sådan er vores dag:

Børnene kommer iflg. aftale.

7.00-9.00 tilbydes der formiddags lur til de børn, der har brug for det. For de børn, der ikke sover, laver vi forskellige aktiviteter så som at læse, synge, tegne eller lege.

9.00 spiser vi formiddags mad.

9.30 gør vi os klar til at komme ud og udforske verden.

Det kan være en tur på rideskolen, legepladsen, skoven, hjemme i legegården eller hos en kollega, så vi også lærer andre børn at kende.

Alt efter vejret og børnene, kan det også være en dag inde med diverse aktiviteter og hygge.

11.30 spiser vi frokost, gerne ude hvis vejret tillader, ellers inde på lege værelset

12.30 bliver børnene puttet til en velfortjent lur.

Eftermiddagsmad spiser vi når børnene vågner, det afhænger meget af børnegruppen.

Når vi har spist eftermiddags mad, er der leg og hygge indtil børnene bliver hentet.

I løbet af året, har vi forskellige aktiviteter i forbindelse med højtiderne.

Andre aktiviteter i løbet af året kan være:

Dagplejens dag i maj.

Heldagstur til naturskolen i Undallslund.

Frugt og grøntsags dag i september.

“Motionsløb” i forbindelse med efterårsferien.

En gang hver 14. dag, er vi i heldags legestue.

Som jeres barns dagplejer, er det vigtigt for mig, at vi har en god dialog.

Jeg forventer, at i fortæller hvordan natten og morgenen er forløbet, så jeg dermed kan støtte barnet bedst mulig.

Når i henter vil jeg fortælle, hvordan barnets dag er gået og hvad vi har lavet.

Jeg lægger stor vægt på åbenhed og ærlighed, og de ting, der trænger sig på, vælger jeg at få svar på/give svar på inden de kommer til at fylde.

Jeg håber og forventer, at vi får et åbent samarbejde med ærlighed, tillid og gensidig respekt, til gavn for jer som forældre, jeres barn og mig som jeres dagplejer.

De mindste børn, har ofte brug for en formiddagssøvn, og den vil blive tilbudt indtil kl. 9.00.

Alle børn bliver tilbudt middagssøvn, og som udgangspunkt sover man udenfor i sin medbragte barnevogn, lige til man vågner.

Når barnet når børnehavealderen, øver vi i at sove indenfor på en madras, og måske er det tid til at skære lidt ned på tiden.

Når dit barn starter hos mig, vil der være en kurv til div. Skiftetøj.

Hvad kurven skal indeholde aftaler vi ved besøget.

Bleer og vådservietter skal medbringes.

Barnevogn med godkendt sele, fluenet, regnslag, dyne og pude skal også medbringes.

Barnevognen må stå her i ugens løb, men skal med hjem til weekend og ferie.

Hvis jeg bliver syg, vil i blive ringet op af kontoret. Barnevognen og tøjet, stiller jeg i min carport, så det kan hentes.

I vil få besked når jeg er klar igen.

Når vi skal i legestuen, skal i aflevere og hente der oppe.

Mandag:6.45-16.30

Tirsdag:6.45-16.30