Lone Kirkensgaard Madsen

Lone har briller og smiler

Jeg hedder Lone Kirkensgaard Madsen og er født i 1968. Jeg er gift med Steen og vi har 3 voksne børn, som er flyttet hjemmefra. Vi har en sød lille hund ‘Cela’, som bor inde i stuen.

Jeg bor på Liseborgvænget i et dejligt hus tæt på skoven, legepladser og grønne områder. Jeg har været dagplejer siden 2003 og er superglad for at arbejde med børnene. Det giver mig glæde at se de små udvikle sociale, empatiske, sproglige og motoriske kompentencer. Jeg er grøn spirer (fra 2018), så vi opholder os meget ude i naturen, haven og skoven.

Lone stort legeværelse med gulvtæppe

Jeg har et dejligt stort legeværelse og en stor baggang, hvor børnene har en garderobeplads, og en kasse til hvert barn. Dagplejeområdet er i den ene ende af huset.

6.30-9.00 tager jeg imod børnene stille og roligt.

9.00-9.30 spiser vi formiddagsmad – brød og frugt.

9.30-11.15 laver vi forskellige aktiviteter, for det meste udenfor i haven eller i skoven og besøger andre børn og dagplejer. Vi laver altid aktiviteter i forhold til f.eks jul, påske og fastelavn.

11.15-12.00 spiser vi frokost – rugbrød, grønt og frugt.

12.00-12.30 bliver børnene puttet til middagssøvn

15.00-15.15 børnene begynder at komme op.

15.15-15.30 spiser eftermiddagsmad – brød og frugt.

15.30-16.15 afhentning stille og rolig.

Dette er ca. tider da vores dage kan variere pga. gæstebarn, nyt barn eller andre forhold.

I mit samarbejde med forældrene sætter jeg stor pris på:

• Gensidig respekt
  • Åbenhed
  • Ærlighed
  • Tillid
  • God dialog.

Når dit barn starter i dagplejen, sover det som regel 1 time til morgensøvn. Vi vil sammen aftale løbene, hvornår der er tid til at skære ned eller stoppe helt med morgensøvnen.

Alle børnene sover normalt et par timer til middag i deres barnevogn. Vi vil igen aftale nærmere, om der skal skæres ned på søvnen efter hvert barns søvnbehov.

Et par mdr. inden børnehavestart vil jeg tilbyde barnet og jer forældre, at barnet kan sove indenfor på en madras eller weekendseng, så jeres barn stille og roligt vænner sig til overgangen til børnehaven, når den tid kommer.

I garderoben har jeg en kasse til hvert barn til ekstra tøj, og hvad dit barn ellers har brug for på en dag i dagplejen. I vil får en pakkeliste til kassen, til kontaktbesøget.

Hvis jeg bliver syg, får i en sms, eller bliver ringet op om morgenen, om i har brug for en gæsteplads. I vil få at vide hvilken dagplejer i skal være hos, imens jeg er syg. Jeg vil stille jeres barnevogn og kasse i garagen, hvor i kan afhente den.

Mit hjem er 100 % røgfrit .

Mandag:6.30-16.15

Tirsdag:6.30-16.15