Lone Brauner

Lone sidder på stol indenfor og smiler

Jeg hedder Lone Brauner og jeg er årgang 1960.

Jeg er gift med Torben og sammen har vi 4 voksne drenge og 5 børnebørn.

Jeg har været ansat som dagplejer siden 1988.

Jeg er uddannet DGI dagplejer (med fokus på bevægelse og kropsbevidsthed), så jeg lægger stor vægt på at bruge kroppen meget.

Jeg er mega glad for at arbejde med børn, og jeg nyder at give dem en tryg hverdag, hvor der er plads til udvikling/ læring og leg uden stress.

I min dagpleje arbejder vi meget i rytmer og faste strukturer, så hver dag er forudsigelig for børnene. Det giver ro når børnene ved, hvad der skal ske.

Ikke ryger hjem og ingen dyr inde.

Lones hus to plan i røde sten

Jeg bor i en toplans villa, med en stor indhegnet have.

Jeg har et stort legeværelse, en lang gang og et køkken, hvor børnene kan lege.

I legeværelset er der et stort vindue i børnehøjde, så børnene kan følge med i hønsegården lige udenfor vinduet.

Om sommeren leger vi i haven, når vejret skifter har vi en sandkasse inde i vores lukkede terrasse.

Så vi altid kan komme ud og lege uanset vind og vejr.

Dagen starter med morgenmad. Når alle børn er kommet, finder vi sangkufferten frem. Vi har altid et vokaldyr med, det er det samme hele ugen. Derefter laver vi morgengymnastik, så kroppen kan blive rørt. Derefter læser vi bøger/øver ord eller andet læring. Mellem 8-8.30 spiser vi frugt, derefter bleskift/pottetræning og så er vi ude og lege fra ca. 9.30. Ved 11-tiden spiser vi frokost, og så igen bleskift og så er det tid til at sove.

Vi får eftermiddagsmad ca 14.30 og vi er for det meste ude og lege igen om eftermiddagen.

Vi deltager i salmesang, gymnastik i gymnastiksal, bedsteforældredag, dagplejens dag, bondegårdsbesøg.

Vi går i heldagslegestue i lige uger. Der lærer børnene de andre børn og dagplejer at kende og lærer at være med i et fællesskab. Dette giver tryghed, når de skal i gæstepleje.

DagplejepædagogLine Slothus Pinnerup tlf. 30 85 89 86
ForældresamarbejdeJeg forventer et åbent og ærligt samarbejde, hvor vi arbejder tæt om barnet. Hvor man fra begge sider informerer om stort og småt.
SovetidNår børnene er små, er det børnenes rytmer, der følges. Jeg vækker ikke små børn,  vi indretter vores dag efter deres søvnrytmer. Når de bliver større og kun har brug for én søvn puttes de ca. 11.30, og jeg aftaler med forældre hvor længe barnet må sove. Men det er stadigt barnets behov der tæller.
Husk søvn avler søvn.

Hos mig har børnene hver en farve. Det betyder, at hvis barnet får rød farve er det den farve der følger barnet i fx kop/tallerken/vaskeklud/kasse/potte.

Jeg har en kasse til tøj, som I låner, imens jeres barn er i dagpleje hos mig. I den kasse ligger der en seddel på alt, hvad barnet skal have med i dagplejen.

Barnevognen, kasse og tøj må gerne stå hos mig hele ugen.

Barnevognen står inde i min baggang.

Hvis jeg bliver syg stilles tingene udenfor.

Mandag:6.45 – 16.30.

Tirsdag: 6.45 – 16.30.