Jane Rye

Billede af Jane Rye

Mit navn er Jane Rye. Jeg bor i Sydbyen med min mand og vores 2 store børn.

Jeg har været dagplejer siden 2005 og er meget glad for mit arbejde og kontakten med børnene.

Jeg syntes det er spændende og givende, at se hvad det jeg laver med børnene gør ved deres udvikling.

Det er utrolig spændende at være med de første år af et barns liv, hvor der sker så meget.

Det er vigtigt at børnene udvikler sig, men for mig er det vigtigste at børnene har det godt, og er trygge og glade.

I min fritid nyder jeg at være sammen med familie og venner.

Vores 2 børn spiller en del fodbold, som jeg også nyder at følge.

Skulle der være nogen spørgsmål, er man meget velkommen til at ringe eller skrive til mig.

Jeg har et hus med en dejlig stor have, hvor børnene har mulighed for at lege, og udvikle sig motorisk.

Så har jeg et legeværelse, samt et spiserum hvor børnene kan lege inde, og hvor vi synger, hygger, læser og laver forskellige læringslege.

Vores hus ligger meget centralt, med kort afstand til skov, legepladser, sportsplads, og grusgraven. Det er også noget vi nyder og som jeg benytter med dagplejebørnene.

Billede af legeværelse ved Jane Rye

Jeg kan godt lide at komme ud med børnene. Vi leger i haven, på legepladsen eller i skoven. Børnene elsker at komme ud og der er mange ting i omgivelserne, man kan bruge til at udvikle børns læring.

Børnene har plads til de motoriske udfoldelser, men vi udvikler også det sproglige, når vi taler om hvad vi oplever.

Faktisk kan naturen bruges til alle lærerum.

En dag ved mig kunne for eksempel starte med, at vi leger, synger og hygger på værelset til klokken 9, hvor vi så vil spise formiddagsmad. Derefter kunne vi for eksempel gå ud og lege i haven, eller besøge en anden dagpleje.

Det kunne også være at vi gik en tur ned til ænderne eller noget helt andet.

Hvis vi har en inde dag ville vi kigge bøger, lege frit, synge eller måske har jeg planlagt noget andet.

Kl. 11.15 spiser vi frokost og derefter er det tid til middagslur.

Kl. ca. 15.00 er der eftermiddagsmad.

Jeg vil gerne sikre at dit barn får den bedst mulige dag hos mig. Derfor er det vigtig, at de voksne har en god dialog. Hvis der er noget, der bekymrer en, så kom endelig og sig det, så man kan finde en god løsning.

Det er vigtigt at man fra begge sider fortæller, hvis der er noget der ikke har været som det plejer. Det kan betyde meget, at man for eksempel får at vide, at barnet har sovet dårligt. Ligeledes vil I som forældre også får besked, hvis barnet har været ked af det i dagplejen.

Jeg vil gerne vide besked, hvis der er noget i familien, som kan påvirke barnet, så man kan tage hensyn til barnet og måske forstå, hvorfor barnet reagerer på en anden måde end normalt.

Det er vigtigt for planlægningen, at jeg ved, hvornår børnene kommer og bliver hentet.

Det er vigtigt at børnene har tøj med til at komme ud.

De små børn sover 2 gange om dagen. Det er jo selvfølgelig forskelligt fra barn til barn, men det er som regel fra 8-9 og så igen ca. 12.15-15-00

Det er vigtigt at børnene har tøj med til uheld mm. Jeg har en skuffe til hvert barn, hvor der er plads til skiftetøj, vanter, huer, sutsko mm.

Jeg har også plads til at man kommer med en hel pakke bleer ad gangen.

Man skal selv have barnevogn med. Der skal være godkendt sele og selvfølgelig sengetøj, fluenet og regnslag.

Mandag:  Kl. 6.30-16.15

Tirsdag:   Kl. 6.30-16,15