Inge Birgitte Christiansen

Foto Inge Birgitte Christiansen

Jeg hedder Inge, uddannet dagtilbudspædagog og bor sammen med min kæreste Kasper og vores to børn Flora fra 2019 og Felix fra 2022.

I min pædagogiske praksis lægger jeg vægt på at være anerkendende i øjenhøjde. Jeg vil bestræbe mig på at møde jeres barn, der hvor det er, for dernæst at give jeres barn de bedste forudsætninger for udvikling og trivsel her hos mig.

Jeg befinder mig bedst på gulvet, hvor jeg kan se børnenes perspektiv på verden, og særligt legen og sproget synes jeg er spændende.

Ift. kost vil jeg så vidt muligt tilbyde økologisk grønt/frugt samt økologisk mælk, da jeg også gerne vil fylde børnenes maver med gode sager. 🙂

Dagplejehjem Inge Birgitte Christiansen

Vores hus er placeret for enden af en lukket villavej, tæt på skov og heste. Det er et dejligt roligt kvarter med stisystemer lige omme i baghaven. Når I træder ind ad døren vil der være en garderobeplads og pusleplads samt tavle med informationer. Lige ved siden af bryggerset har jeg legeværelse og over for toilet. Køkkenet, hvor vi spiser, er lige ved siden af bryggerset.

I vores hjem bor vores kat Nynne også.

Ift. at planlægge dagen, er det vigtigt for mig at vide, hvordan jeres barn har det for tiden, og hvordan barnet har sovet i løbet af natten. Jeg vil forsøge så vidt muligt (alt efter børnenes behov) at holde en genkendelig struktur på dagen.

Hvis jeres barn kommer tidligt, vil jeg tilbyde morgenmad. Hvis jeres barn sover 2 lure, vil jeg derefter putte det til første lur, så barnet kan være med til aktiviteten om formiddagen. Ellers vil der være formiddagsmad, som typisk vil bestå af boller og frugt. Så vil vi lave en formiddagsaktivitet. Derefter vil vi spise middagsmad, som oftest vil være rugbrød med grønt til. Så vil det være sovetid indtil børnene vågner, og om eftermiddagen igen noget frugt/grønt og brød.

Aktiviteterne hos mig vil bl.a. være traditionsbundne, hvor vi vil være kreative og få stimuleret vores sanser. Nogle dage vil vi være inde og hygge, og andre dage ude - alt efter vind og vejr.

Vi vil tage på udflugter indimellem - f.eks. ind i skoven, og se hvad vi kan opdage af spændende ting eller besøge andre dagplejere i nærheden.

Hver 14. dag er der heldagslegestue på Søndermarksvej 21, Viborg.

Jeg vægter et tæt, ærligt, tillidsfuldt og ligeværdigt samarbejde med jer forældre, så vi sammen kan skabe de bedste betingelser for børnene. Det er vigtigt for mig, at I føler I kan komme til mig, hvis der er noget der rør sig hos jer, så vi sammen kan snakke om det.

Jeg forventer ligeledes en gensidig respekt i mit hjem.

Der er mulighed for formiddagslur for de børn, der har brug for det. Det vil ca. være kl.08:00, alt efter hvornår barnet stod op. Ellers bliver børnene puttet til middag inden 12:30. Der vil være mulighed for at sove på madras indenfor til de børn, der har brug for det.

Jeg lader børnene sove, medmindre andet er aftalt med jer.

I bedes medbringe følgende:

• udetøj efter årstid
  • skiftetøj
  • hagesmækker
  • bleer
  • skumvaskeklude
  • creme/savle
  • ekstra sut(hvis det bruges)
  • sove bamse
  • Samt barnevogn med godkendt sele, myggenet og regnslag.

Hvis jeg skulle blive syg, stiller jeg børnenes ting ud i barnevognen i carporten, og I vil blive kontaktet af morgenvagten ift. gæstepasning.

Husk at meddele om sygedage og fridage både til mig og på børnenettet.

Mine åbningstider:

Mandag: Kl. 06.30 - 16.15

Tirsdag:   Kl. 06.30 - 16.15

Onsdag:  Kl. 06.30 - 16.15

Torsdag:  Kl. 06.30 - 16.15

Fredag:   Kl. 06.30 - 15.30

Det forventes, at I overholder og respekterer mine åbningstider. Giv gerne besked, hvis i en sjælden gang bliver forsinket.

Kontakt informationer

Inge Christiansen