Henriette Smed

Henriette har briller, langt hår og en hvid trøje

Velkommen til min dagpleje.

Jeg har været dagplejer siden 2000, hvor jeg de første 2 år var ansat som specialdagplejer for børn med handicaps og særlige behov.

Jeg nyder at være sammen med børnene og medvirke til at udvikle sociale, empatiske, sproglige og motoriske færdigheder.

Som dagplejer sætter jeg stor pris på at skabe ro og tryghed for børnene, så både de og ikke mindst du som forælder kan have ro i maven, når I er hos mig.

Jeg har en anerkendende tilgang både til børnene og til dig, så jeres behov bliver lyttet til og sat i fokus.

Jeg holder meget af at lave aktiviteter med børnene ud fra deres kompetencer og bruge det til en del af barnets udvikling indenfor Viborg Kommunes læreplanstemaer.

Jeg er certificeret ”grøn dagplejer”, hvilket betyder at jeg b.la arbejder med ”de grønne spires” principper, -og lærer børnene om årstider og madens ”gang” fra jord til bord.

Jeg bor med min mand og vores to af i alt 4 børn, i dejligt hus centralt i Karup. Vores to ældste børn er ikke længere hjemmeboende.

Hvis dagplejeren ikke har en plads ved søgning, kontakt da venligst pladsanvisningen på telefon 87 87 10 88, eller lederen af dagplejen Sydvest, Sanne Dybdahl på telefon 23 62 47 83.

Rødt hus med potteplanter udenfor

Jeg bor i eget hus centralt i Karup. Vi har en dejlig stor lukket have indrettet sådan, at dagplejebørnene har en fin stor ”legeplads” og overdækket terrasse at ”boltre” sig på.  Jeg har legeværelse og børnegarderobe, hvor hvert barn har et rum med plads til taske, sengetøj og overtøj.

Vores hjem er røg,- og dyrefrit.

Daglidagen

I mit arbejde som dagplejer, lægger jeg stor vægt på at give børnene en tryg og forudsigelig hverdag, hvor jeg først og fremmest planlægger dagen ud fra børnenes behov.

Jeg medinddrager børnene i daglige gøremål, og lærer børnene at blive selvhjulpne, og at tage hensyn til,- og hjælpe hinanden.

Jeg vil gerne, at børnene kommer ud og får frisk luft hver dag.

Hos mig er måltiderne en hyggestund, hvor vi spiser sundt og varieret.

Af forskellige aktiviteter hos mig er bla:

Gåture

Ture på legepladsen, i skoven, på engen, ud ad stien, i lunden, skovtur med tæppe og madkurv.

Cykelture.

Lege i haven, og spiser ude når vejret tillader det.

Male, tegne, lege med perler og andet kreativt.

Synge, læse, danse, hører musik og lege.

Bage og hjælper med at lave middagsmaden.

Vi laver små ting til b.la påske, jul og fastelavn.

Legestue en gang i ugen.

DagplejepædagogLine Slothus Pinnerup tlf. 30 85 89 86
ForældresamarbejdeJeg lægger stor vægt på et godt forældresamarbejde baseret på tillid, respekt, ærlighed og en god dialog med barnet i centrum

Jeg tilrettelægger så vidt muligt dagen sådan, at der er mulighed for en formiddagssøvn til de børn, der har behov for det.

Middagsstunden er ”stilletid”, hvor jeg med mindre andet er aftalt, lader jeg børnene sove til de selv vågner.

Hos mig sover børnene ude i egen barnevogn, hele året.

Af hensyn til planlægning af dagen, forventer jeg at møde og afhentningstider respekteres/overholdes. Giv besked hvis du en sjælden gang er forsinket, - børnene venter også på dig

Husk at give besked ved sygdom eller fridage (gerne pr sms) – også om hvornår barnet kommer igen.

Pusletasken skal indeholde: praktisk tøj til årstiden + altid et sæt skiftetøj og strømper samt undertøj. Bleer, vådservietter, poser til bleer, salve og servietter til ”lange næser” Hagesmækker eller spiseforklæde. Ekstra sut. I sommerhalvåret solcreme.

Barnevogn medbringer i selv – husk godkendt sele samt myggenet og regnslag.

Hvis jeg bliver syg, stiller jeg børnenes ting ud i deres barnevogn og i vil blive kontaktet af morgenvagten, i forhold til gæstepasning.

Mandag:6.00-16.00

Tirsdag:6.00-16.00