Helle Bach

Helle Bach smiler indenfor

Hej, jeg hedder Helle Bach og jeg bor med min mand Flemming i et hus på Skovvej. I vores have er der masser af plads til udfoldelser og leg for børnene. Haven ligger lige op til en skov, hvor der er et dejligt naturområde.

Jeg er en glad og humør fyldt kvinde, med masser af positiv energi og krudt bagi.

Jeg er idrætsdagplejer, hvilket er noget, jeg brænder meget for.

Jeg arbejder også med Marte Meo principperne i min hverdag.

Jeg nyder at være sammen med de små børn, man får så meget tilbage af det, man giver dem.

Mit motto er:

At lege er at leve.

Mit job er mere en livsstil end et arbejde, da jeg engagerer mig meget i børnenes og forældrenes ve og vel.

Helle hus to plan brune muresten

Jeg har en meget aktiv hverdag med masser af udeliv og bevægelse. Jeg elsker at se, hvordan de små udvikler alle deres sanser ved at være aktive, ude som inde, med de udfordringer dette bringer.

I min dagligdag er der selvfølgelig også plads til ro, omsorg, kærlighed, masser af hygge og anerkendelse, hvor vi sammen kan udvikle og dygtiggøre os til børnehavetidens komme.

Jeg bruger Marte Meo i min hverdag. Marte Meo er en positiv anerkendelse og bekræftelse af det enkelte barns behov.

Det omfatter nærvær, forståelse, dyb respekt, kærlighed og omsorg, som giver barnet livsglæde og selvtillid.

Vi får varm mad en gang imellem, hvilket er et hit hver gang, det giver også en god social oplevelse for børnene og smagssanserne bliver stimuleret.

Hverdagen ved mig er lidt efter hvad vejret byder på.

Ude og inde leger vi med de forskellige ting der er.

Udenfor:

Har jeg, et telt til at tumle i, balance klodser/puder/træstubbe, stangtennis, gynger, klatretårn, rutsjebaner og lille trampolin. Derudover bruger vi skoven og går ture.

Indenfor:

Findes der, telt med små bolde til at tumle i, tumle puder (store som små) og balance klodser. Vi spiller forskellige spil (billedlotteri, vendespil), lægger puslespil, læser bøger og synger.

Nogle gange slapper vi også bare af, hvor vi hører musik og får massage.

Jeg går op i at vedligeholde traditioner, som at deltage i salmesang i menighedshuset om efteråret, vi går i kirke op til jul, påske hygger og hvad dette indebærer. Fastelavn fejrer vi, men ikke med så meget udklædning, da de små kan blive bange.

Vi går i heldags legestue i lige uger, hvor vi lærer de andre dagplejere og børn at kende.

ForældresamarbejdeHer lægger jeg stor vægt på en god og ærlig dialog, samt gensidig respekt for hinanden. Da dette er med til at skabe et rigtig godt samarbejde, som gavner jeres barn.
SovetidBørns behov for søvn er forskellig, så der finder vi en god og passende løsning sammen.

Jeg vil gerne, børnene har skiftetøj med fra inderst til yderst. Derudover bleer, vådservietter og barnevogn med sele, insekt net og regnslag.

Hvis jeg bliver syg, vil I blive kontaktet af dagplejekontoret omkring kl. 6.00 med evt. behov for gæstepleje.

Jeg vil stille børnenes barnevogne og deres kasser med tøj ud på min overdækket terrasse, hvor I er velkomne til at hente det.

Mandag: 06.15-16.15

Tirsdag: 06.15-16.15