Agnete Andersen

Dagplejernes skabelon

Agnete smiler, har rød trøje på

Mit navn er Agnete Bech-Andersen (Nete)

Jeg har været ansat som dagplejer i Viborg Kommune siden 2006 og har før det arbejdet 4 år som medhjælper i en børnehave.

Jeg har en voksen søn, og bor nu alene.

Jeg har indrettet et tumlerum med rutsjebane og madrasser.

I min sammenhængende stue og køkken har jeg legetæppe, legekøkken og et lille bord, som børnene kan sidde og lege ved.

Jeg forsøger at skabe et overskueligt miljø for børnene med tryghed, nærvær og gensidig respekt og plads til forskelligheder.

Jeg lægger stor vægt på sprog, motorik og sociale kompetencer, da jeg mener at disse er vigtige for videre udvikling og indlæring.

Agnetes have med græs og legetøj

Jeg bor i et roligt, lukket område på Guldblommevej i udkanten af Viborg midtby.

Jeg bor i et ende rækkehus med god plads i haven.

I nærområdet har vi gode grønne arealer, hvor vi kan boltre os, hoppe i vandpytter, kigge på fugle og nyde vind og vejr.

Nogle af de mest gennemgående aktiviteter hos mig er følgende:

• Sang, musik og dans, hvor vi styrker sprog og motorik.
  • Dialogisk læsning, som giver anledning til mange gode snakke.
  • Tegne, male og andet kreativt.
  • Turer hvor vi kigger på dyr, planter og hvad vi ellers møder på vores vej, og bare føler og oplever naturen.
  • Socialt samvær med andre børn og dagplejere, som styrker børnenes sociale og personlige kompetencer.
  • Der er selvfølgelig også tid til fri leg både ude og inde.

Vi fejrer de gamle danske traditioner som jul, fastelavn og påske.

Aktiviteterne er til dels bestemt af årstid og børnegruppe.

Jeg lægger vægt på åbenhed, ærlighed og gensidig respekt.

Det er vigtigt for barnet, at forældrene er trygge ved at aflevere barnet hos mig, dette opnås bedst ved et godt samarbejde.

SovetidDer bliver selvfølgelig taget hensyn til det enkelte barns alder og behov for søvn. De fleste børn sover i barnevogn, men der er også mulighed for at sove inde på en madras.

I skal selv medbringe:

Barnevogn

Bleer, engangsklude eller vådservietter

Skiftetøj

Overtøj og fodtøj

Vi har vores legestue på Søndermarksvej 21.

Mandag: 6:30-16:15

Tirsdag: 6:30-16:15